Thursday, July 15, 2010

Saya cuba-cuba guna foundation Sendayu Tinggi

Saya tak suka guna foundation di muka saya. Dulu saya guna jugak. Tapi selepas 1 jam muka berminyak dan bercapuk. Memang dah lama sangat tak guna. Saya guna cream penyejuk je. Eceh. Krim pelembab... Kan bila letak kat muka kan rasa sejuk je. Sebab tu saya panggil krim penyejuk. Hee. So lama.

Kata tak suka, habis tu apa motif pakai foundation balik?

Kisahnya begini,

Staf tempat saya baru je bekerja semula setelah 2bulan cuti bersalin. Menurut kata beliau, produk dari sendayu tinggi memang bagus. Ia diperakui oleh suami beliau. Eceh takkan aku KENA citer apa suami dia kata lak kan. Itu sangat sensitif. Tapi pokoknya memang bagus. Intim. Lebih bagus over dari anak dara U. Ok, faham kan? Kalu kurang faham tanyalah, nanti saya boleh share...

Bila dengar Sendayu Tinggi, terus saya teringat yang Partner saya ada kasi foundation ni. Yang dah simpan lamanya dan tak penah test pun. Partner tak beli pun. Dia dapat akibat rajin hadiri kursus. Hee. Saya akui kaler foundation ni tak sesuai dengan kulit saya nan gelap ini =p

Maka saya pun CUBA JUGAK!! Akibat teruja dengan promotion dari staff office yang mendakwa memang bagus produk ST ni plus memberi kesan yang lebih dari yang diinginkan. Wah!

Cuba punya cuba...

Fulamak, best wo foundation ST ni. Kulit tak berminyak, muka tak nampak bercapuk dan muka dari gelap automatik jadi putih hahaha.. Bolehlah berlagak putih kejap kan. Walaupun secara azali cannot cannot belagak like that~ WhatTheFu........lamak!!

Untuk makluman pihak Tuan, lampiran adalah seperti berikut :

Eh tak ah! Tipu. Time ni tak guna pun ST. Ni pun akibat spot light kiri kanan.



Lepas dah bersalin kelak, mahu GUNA Sendayu Tinggi lah~ Hee. =))

6 Responses:

HeRRy D' PutRa said...

u still look pretty n beautiful to me my dear... even without foundation or whatever...


dulu masa abg study DSK, lecturer pernah cakap kat student2 perempuan, she said, "perempuan harus berani memakai warna yg terang2... baik dari segi warna pakaian dan warna alat2 mekap..." huhu...

hidayah said...

sangat membina t_______t
thx sayang

et said...

heee.yg tu with or without foundation? cun je neh.hek3.

hidayah said...

without et
mesti x bc habis ni

ezy said...

fuyooooo, da merancang nak de baby da skrg yer. awal betul rancang..hiks! semoga selamat bersalin kelak...hahahhaa

hidayah said...

ezy
amin. hee. best dgr org cite pasal set2 bersalin kak. saya pon naik teruja.....