Wednesday, October 6, 2010

Saya menghidap penyakit KETUAT di jemari kanan

Kritikal ke? Tak pastilah pulak. Emmm kira kritikal lah. Sebab, memandangkan saya dilahirkan di Malaysia dan membesar di Malaysia.... agak sukar saya nak menjalankan rutin harian saya yakni makan menggunakan tangan kanan.

Habis tu Yaya makan guna tangan kiri ke? Ewahhh.... over engko ye! Hahahaha~ itu sudu dan garfu kan ada.

Tapi tak senikmat makan guna tangan kanan. Sungguh!

Ini yang saya alami

Hampir menyerang setiap jari kanan. Ibu jari + telunjuk + hantu + manis dan kelinking. Kira tahap PARAH dah ni. Menyerang secara serbu ye kamu KETUAT!!

LONGLAI jari jemari ku.........

Tahap ni memang PEDIH gila bai. Bila ubatnya dah meresap ke dalam bai. Berdenyut2 bai! Bergulingla bai atas katil. BYE2!! (sebab tu asyik ada gambar cadar katil Yaya je)

Ia jadi KERAS akibat bubuh ubat. Gambar sebelum bubuh ubat tak pasti ada di folder mana. Gambar terlalu banyak Heeeee~ Tak larat nak cari.

Sebenarnya, saya pun tak pasti APA PUNCA KEHADIRAN KETUAT ni. Dan kenapa ia menyerang jari-jemari saya? Fakor terlalu kerap makan dengan tangan ke? Macam tak logik. Mungkin faktor terlalu rajin memasak di dapur? Mungkinlah. Kena tengok tangan mak jugak ni. Minat kami sama. t_______t

Ubat yang kiri beli di Farmasi Aman, Gombak. Harga RM 8 - 10. Ubat yang kanan yang ada nama NURUL tu setelah mendapat khidmat rundingan Doktor di Jabatan Pesakit Luar, Hospital Kuala Lumpur. Harga - FREE. Emmm EKONOMI kan? Silalah ke Jabatan Pesakit Luar.

Yang mana lebih berkesan? YANG KANAN. Jom-jom pergi jumpa doktor HKL....

Asid apa ntah Doktor ni bagi. Pedih baiiiiiii........

Sebenarnya, saya lupa nak tanya Doktor apa punca kehadiran ketuat ni. LUPA! Sebab saya sakit perut kritikal time tu. Yang Doktor suh amik darah bagai tu. Ingat? Tak ingat pun tak pe.

Surut!! Ubat yang dibeli dan diberi Free membuahkan hasil. Untuk makluman pihak tuan, Cik Yaya mengunakan kedua-dua jenis ubat yang beliau ada. Tamak. Eh bukan tamaklah, nak cepat baik.... STRESSS ow ada ketuat. Tak caya? Tunggu ah ia tumbuh kat jari kowang pulak. Cepat ah gi dapur n MEMASAK sekarang. Hahahaha. Orang muda-muda kata, ketuat ada akar. Selagi akar ia tak mati, maka selagi itu ketuat ada. (lagi gambar cadar Yaya)



** kurangkanlah aktiviti memasak. Jom makan MCD. t______t

Kalu anda tau punca ketuat, mintakkk share........

Eh? Eh Eh?? Motif?? Motif nak suh tengok jari kananlah! Dah hilang bai itu ketuat. Yaya gumbiraaaa!! Suka suka!!
Gambar ni lebih kukuh.... Hidup bebas tanpa ketuat!
Ok! Cantik baju pengawas sekolah kan.





END

8 Responses:

meo188 said...

wah.. cianye

hidayah said...

nasib baik da baik meo... wiwiii

Anonymous said...

Ketuat atau nama lain dia warts disebabkan oleh HPV,human papilloma virus.

Nurul Atiqah said...

ketuat ne macam virus lah..better g jumpa nga doktor..sbb benda ne bleh berjangkit..:)

Butterscotch Fatin ..... said...

hai..saya bru blik dari klinik...n dapat tau saya kena ketuat....risau merebak dgn teruk..boleh x?bagi detail yg lebih tentang nama ubat yg awak guna tuu....nk g kuala lumpur jauh sangat..tapi kalo dapat detail ubat tuu..leh cari kat area selangor jer.....saya harap sangat awak.....balas....e-mail to me...yea...please..please....
chopperbee_09@yahoo.com

Butterscotch Fatin ..... said...

saya bru blik dari klinik.....n dapat tau kena ketuat......saya sgt risau nk ubat kannya....kalo awak bgi detail kat sya tentang ubat yg awak pakai tuu boleh x? mcm nama panjang dia.....nk g hospital kuala lumpur jauh sangat lah....kalo dapat tau nama ubat..kita leh cari kat mane2 kan....please.....balas soalan saya....please2/............or just bgi tau dgn send kat email saya chopperbee_09@yahoo.com

Butterscotch Fatin ..... said...

hai.....sya bru blik dari klinik n dapat tau kena ketuat.....n trus google...cari ubat2 tuk ketuat..jumpa blog awak....so....awak boleh tak?saya nak tau detail pasal ubat yg awak guna tuu?kalo boleh send kat e mail saya..chopperbee_09@yahoo.com

SoutulMujahid said...

saya sedang menghadapi masalah ketuat skang ni

mula2 tumbuh di ibu jari tgn kiri. kemudian ada kat jari telunjuk tgn kiri dan kanan pula. mungkin sebab ketuat pada ibu jari ni selalu terkena pd jari lain

saya pernah sapu sejenis asid. ketuat ni hilang, tp lepas tu tumbuh balik. adoii...